מילוי גז למזגן ביתי

למידע נוסף, השאירו פרטים!

פעמים רבות אנו מרגישים שהמזגן שלנו בבית לא מקרר או לא מחמם ואנו מיד חושבים שהוא התקלקל או שבק חיים. לעיתים הפתרון הוא הרבה יותר פשוט ממה שאנחנו מתארים בכלל וכל שצריך לעשות הוא להזמין טכנאי מזגנים שיבצע מילוי גז למזגן הביתי שלנו. במאמר הבא תמצאו את כל התשובות לשאלות שעלו לכם אי פעם מתי צריך למלא גז במזגן, איך נדע שהגיע הזמן למלא גז במזגן שלנו ואיך ניתן לעשות את זה בצורה הפשוטה ביותר.

איך נדע מתי צריך למלא גז במזגן הביתי?

בראש ובראשונה חשוב מאוד להבין כי לא כל תקלה מצריכה מילוי גז במזגן הביתי שלנו, לעיתים מזגן שלא מקרר יש לו בעיה של מגעים לא טובים, חוטי חשמל שנשרפו וכדומה והבעיה היא כלל לא מילוי גז. למעשה הדרך היחידה לדעת אם צריך למלא גז היא בדיקה של טכנאי מזגנים מוסמך. הטכנאי מגיע עם ציוד לבדיקת הגז במזגן ובאמצעות שונים מיוחדים בודק את לחץ הגז במזגן. לאחר הבדיקה הקצרה יודע הטכנאי אם יש לבצע מילוי גז למזגן הביתי או האם התקלה כלל וכלל לא קשורה לגז. לכן, יש לתת לטכנאי לבצע את הבדיקה ולא להחליט בעצמנו שצריך למלא גז.

כיצד מתבצע תהליך מילוי הגז במזגן הביתי?

טכנאי מזגנים מוסמך לאחר שישלול תקלות אחרות ברכיבי המזגן שלכם יערוך בדיקה בצנרת המזגן ויוודא כי אין דליפת גז. את הבדיקה יכול לבצע הטכנאי באמצעות ציוד מיוחד של שעוני מדידת הלחץ במערכת וציוד נוסף לאיתור נזילות.

במידה ואכן יש דליפת גז במזגן הטכנאי יזרים גז, יאתר את מקור הדליפה וילחים אותו. במידה ואין סימנים של דליפת גז ייתכן כי אכן רק נגמר הגז במזגן וכל שעליו לעשות הוא למלא גז במזגן בעזרת הציוד שלו. לאחר מילוי הגז במזגן הטכנאי יבצע בדיקת לחצים באמצעות סט השעונים שלו על מנת לוודא שהכל תקין לאחר מילוי הגז או לאחר תיקון הדליפה. היות וקיימים שני סוגים של גז למילוי במזגנים, אחד ישן ואחד חדש, המחירים עלולים להיות שונים בין תיקון לתיקון.

לכן, אם יש לכם מזגן ישן יחסית, תזדקקו למילוי הגז הישן יותר, אשר נחשב ליקר יותר, היות והייצור/ייבוא שלו מוגבל עקב היותו מזיק לסביבה. לכן ברוב המקרים מילוי גז במזגן ישן יותר יהיה יקר משמעותית ממילוי גז במזגן חדש, זהו פרט חשוב שיש להכיר היות ובמקרים רבים לקוחות לא מבינים מדוע הצעת המחיר שקיבלו יקרה משמעותית מזו של חברים שלהם שמילאו גז במזגן חדש.

מחיר מילוי הגז במזגן

אז כפי שהתחלנו לציין כבר המחיר כמובן תלוי בסוג הגז אותו נצטרך למלא במזגן שלנו. לעיתים אנו נגלה לאחר ביקור הטכנאי כי חסר לנו גז עקב דליפת גז במזגן ואז נאלץ לבצע תיקון גדול יותר שעלול לעלות לנו יותר כסף. בחלק מהמקרים עלות איתור ותיקון הדליפה של הגז תהיה יקרה מאוד עד כדי כך שעדיף יהיה למלא בכל פעם גז כאשר זה נגמר או אפילו לרכוש מזגן חדש. בנוסף עלות התיקון מורכבת ממיקומו של המזגן שכן במידה ומיקום המזגן אינו נגיש ונוח עלות התיקון תהיה גבוהה יותר. כך למשל מזגן שהמנוע שלו תלוי על קיר חיצוני ואינו נגיש, עלות תיקונו ומילוי הגז בו תהיה גבוהה יותר ממזגן שניתן להגיע אליו מהחלון או על ידי טיפוס על סולם בקומה הראשונה למשל.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו פוסט זה