המזגן לא מחמם אבל מקרר

למידע נוסף, השאירו פרטים!

עד לפני כמה חודשים המזגן שלכם קירר מעולה בעונת הקיץ. עכשיו, כשאנחנו בשיא החורף וזקוקים לחימום, המזגן לא מחמם אבל מקרר. יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות לפני שאתם קוראים לטכנאי.

לפעמים אנחנו קצת מבולבלים

לפני שאתם קוראים לטכנאי שיגבה מכם כמה מאות שקלים רק על ביקור עוד לפני שבכלל ביצע בדיקה, אנחנו ממליצים לכם לבדוק שהמזגן שלכם בכלל נמצא על חימום. היום יום שלנו מאוד עמוס ולפעמים אנחנו פשוט לא שמים לב כי הרי כולנו בני אדם. לא משנה אם כיוונתם את השלט על 25 או אפילו 30 מעלות, אם הוא לא נמצא על מצב חום שזה בדרך כלל סימן של שמש בשלט, הוא לא יחמם.

סיבה שניה שהמזגן לא מחמם אבל מקרר – האם ניקיתם את הפילטרים?

כמו כל מוצר חשמלי אחר בבית שלנו למשל המגהץ, השואב או מכונת הכביסה, גם המזגן שלנו זקוק לתחזוקה. לפני שאתם קוראים לטכנאי מזגנים, אנו ממליצים לכם לגשת לקדמת המזגן שם יש מאין מכסה שממוקם ממש מעל הפילטרים. התפקיד של הפילטרים הוא בעצם לסנן את האוויר שיוצא ישירות מהמזגן אל החדר. עם הזמן, הפילטרים הללו צוברים לכלוך ואבק, מה שגורם להם להיסתם. לכן, אנו ממליצים להוציא את הפילטרים, לשטוף במים, להמתין עד לייבוש מלא ואז כמובן להחזירם למקום.

יכול להיות שחסר לכם גז במזגן

יש לא מעט תקלות שיכולות להיגרם במזגן כתוצאה ממחסור בגז. הגז אחראי על תהליך החימום או הקירור בתוך הצינורות של המזגן. הצינורות משנים את הטמפרטורה ובמצבים בהם יש דליפת גז, תהליך החימום לא מתבצע כמו שצריך. תכולו להעביר את המזגן למצב קור ובמידה והוא לא מקרר וגם לא מחמם, אז כנראה שהבעיה היא בגז אבל זה מאוד משתנה. המחיר של מילוי הגז משתנה בין מזגן למזגן והוא נע בין 350-700 שקלים בתוספת מע“מ. יש גם לא מעט מקרים בהם מילוי הגז ממש לא מספיק, אלא יש צורך באיתור הנזילה ותיקון שלה.

מזגן לא מחמם אבל מקרר בגלל התרמוסטט

אחוז גבוה מהתקלות שמובילות לכך שהמזגנים לא יחממו בחורף הוא כתוצאה מתקלה בתרמוסטט. ככל שהמזגן שלכם יותר מתקדם וחדש, ככה יש בו יותר תרמסוטטים.  למשל, במזגנים רגילים יש בין 1-3 תרמסוטטים ובמזגנים חדשניים כמו מזגני אינוונטר יש בין 6-8 תרמוסטטים. כאשר המזגן לא מחמם הרבה פעמים זה כתוצאה מתקלה בתרמוסטט. גם כאן, המזגן לא אמור לקרר כפי שצריך אבל הוא כן מקרר בצורה חלקית. עלות החלפה של תרמוסטט יכולה נעה בין 300-700 שקלים בתוספת מע“מ, תלוי בגודל וסוג המזגן.

תקלות נפוצות אחרות שיכולות להוביל למזגן לא לחמם:

  • המזגן נכנס למצב של השהייה – זה קורה. בדרך כלל כאשר מעבירים את המזגן לקור לחום. המזגן בעצם נכנס למצב השהייה עד שהמשאבה מתחממת דיה.
  • תקלה במנוע המאורר של המאייד – ברגע שיש תקלה או בעיה במנוע המאוורר, היחידה הפנימית של המזגן לא יכולה לפעול ואז המזגן פשוט לא מוציא אוויר.
  • צשאבת החום נתקעה על מצב קירור – במצב כזה כדאי לגשת ליחידה החיצונית של המזגן ולפתוח את המעבה. מומלץ להכות ממש בזהירות עם פטיש קטן על הקצה של המזגן ולהפעיל את המזגן מחימום לקירור כמה פעמים עד שהחום ישתחרר.

המזגן שלכם לא מחמם אבל מקרר? הטכנאים של מרכז המזגנים ישמחו לסייע לכם. אנו עובדים עם הטכנאים המובילים ביותר בישראל ומעניקים שירות בפריסה ארצית. נשמח להזמין עבורכם טכנאי המתאים למקום המגורים. דרכנו תוכלו להנות משירות מעולה, רמת זמינות גבוהה, מחיר הוגן ואף לחסוך בעשרות אחוזים בעלות התיקון. נשמח לענות לכם על כל שאלה.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו פוסט זה