מקרר לא מקרר המקפיא עובד

למידע נוסף, השאירו פרטים!

המקרר לא מקרר אך המקפיא עובד? אין ספק כי המקרר שלנו נחשב לאחד ממוצרי החשמל הכי חיוניים וחשובים בביתנו בכלל ובמטבח בפרט. בו אנו מאחסנים את כל מוצרי המזון בהם אנו עושים שימוש יומיומי. מקרר שלא עובד, בעיקר בחודשי הקיץ יכול להוביל להפסד כספי גבוה שכן בו מאוחסנים מוצרי חלב וגבינות, ירקות, פירות, ביצים ועוד שלל מוצרים אשר זקוקים לקירור תמידי ועוצמתי.

מה יכולה להיות הסיבה שהמקרר לא מקרר אך המקפיא עובד?

ובכן, יש כל מיני סיבות שיכולות להוביל לכך:

  1. מאוורר אידוי – אחת הסיבות שיכולות להוביל לכך שהמקרר לא מקרר כמו שצריך קשורה ישירות למאוורר האידוי. תפקידו המאוורר הוא להעביר אוויר קר דרך סלילים המכונים סלילי אידוי. האוויר הקר עובר ישירות לתא ההקפאה. במידה והמאוורר לא מסתובב כמו שצריך או שלחילופין יש תקלה במנוע עצמו, הגיוני שהמקרר לא יקרר אבל המקפיא ימשיך לעבוד כרגיל.
  2. קרח מכסה את סליל האידוי – בכל מקרר יש חלק שנקרא דוד הפשרה. הדוד הזה פועל במשך כל היום והוא זה שמפשיר את הקרח שמצטבר על סלילי האידוי. במידה ודוד ההפרשה תקול, מתחיל להצטבר קרח על הסלילים הללו. הקרח מונע מצב תקין של זרימת אוויר ואז המקרר פשוט לא מקרר כמו שצריך אבל זה לא פוגע בעבודתו. של המקפיא. במקרה כזו, רוב התקלות מצריכות החלפה של דוד ההפשרה.
  3. בקרת הפרשה- החלק של בקרת ההפרשה קובע מתי עלינו להפעיל את תהליך ההפרשה. במידה ויש תקלה בבקרה, תהליך ההפשרה לא יתבצע ואז גם כאן עלול להצטבר קרח על הסלילים. ברגע שיש הצטברות של קרח, המקרר נכנס לפעולת המסה ומתחיל לפלוט חום. במקרר מתחמם ואז זה גורם לכך שהמקרר לא מקרר אבל המקפיא ממשיך להקפיא.
  4. לוח טמפרטורה- תפקידו של הלוח הוא להזרים חשמל למדחס ולמאווררים עצמם. במידה והלוח תקול הזרם פשוט לא נשלח ואז צריך לבדוק את החלקים ולראות בדיוק איפה נמצאת התקלה.
  5. תרמוסטט – תפקידו של התרמוסטט במקרר הוא לשמור על טמפרטורה נכונה. ולשקף אותה למחשב הראשי. המחשב בעצם מווסת את הזרם ישירות למדחס ואל מאוורר האידוי. כאשר יש תקלה בתרמוסטט זה מונע בקרה אופטימלית של הטמפרטורה ואז המקרר פשוט לא מקרר כמו שצריך. ברוב המקרים יהיה צורך להחליף את התרמוסטט אבל זה תלוי כמובן בסוג התקלה.
  6. תקלה בבקרת סוגר – החלק הזה בעצם נפתח ונסגר כדי לאפשר לאוויר קר לעבור ישירות לתא הקירור של המקרר. כשהסוגר הזה לא מצליח להיפתח, האוויר לא זורם לתא הקירור. במצב כזה עלינו לבדוק את הסוגר ולוודא האם הוא במצב סגור. במידה והוא אכן סגור, יש להחליף את הסוגר כמה שיותר מהר.

מה אפשר לעשות שהמקרר לא מקרר?

ניתן לנסות להפשיר את המקרר ל-24 שעות ואז להחזיר אותו לעבודה מחדש. לפעמים הקרח שהצטבר מופשר ואז המקרר חוזר לעבוד כרגיל. במידה ושיטה זו לא עבדה, כנראה שתצטרכו להזמין טכנאי.

לא הצלחתם לטפל בבעיה בעצמכם? מקרר לא מקרר אבל המקפיא עובד? זקוקים לשירות של טכנאי מקצועי?  אצלנו במרכז המזגנים תוכלו להנות משירות יעיל, מהיר ואיכותי לאורך כל הדרך. אנו עובדים עם הטכנאים הטובים ביותר בישראל ומעניקים שירות בפריסה ארצית. בזמן שנוח לכם תוכלו לקבל שירות במחיר הוגן וכך בעצם לחסוך זמן יקר, אנרגיה ולהוזיל את עלות התיקון בעשרות אחוזים. צרו איתנו קשר ונשמח לעזור לכם.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו פוסט זה