מזגן לא מוציא אויר

למידע נוסף, השאירו פרטים!

בחוץ חם כל כך ואתם רק מחכים לרגע שתחזרו הביתה ותוכלו לחלוץ את הנעליים, לקחת איזה משקה קר מהמקרר ולהדליק את המזגן. אבל כמו כל תקלה שאיננה צפויה, פתאום המזגן לא מוציא אוויר כלומר לא מקרר. אין ספק שמדובר במשהו סופר מתסכל, מעצבן ובעיקר ששם אותנו במצב של חוסר אונים כי הרי אנחנו לא טכנאים של מזגנים. אז הנה כמה דברים שאולי כן יכולים לעזור לכם…

אז למה בכלל המזגן לא מוציא אויר?

חשוב שתדעו שהמזגן לא סתם לא מוציא אויר. החלק שאחראי על הוצאת האויר במזגן נקרא מאיץ.

מדובר בעצם בסוג של מאוורר שפועל בעזרת מנוע. מי שגורם לנוע הקטן לעבוד הוא רכיב חשמלי המכונה קבל. זאת אומרת שהסיבה לכך שהמזגן לא מוציא אויר היא כנראה משום שהקבל מקולקל או שמנוע המאוורר מקולקל מכל מיני סיבות.

במצב כזה המאוורר לא יכול לפעול ואז האוויר לא יכול לצאת. הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לעשות במטרה למנוע מצב של התחממות הוא פשוט לכבות את המזגן. סיבה נוספת שיכולה להוביל לכך שהמזגן לא מקרר קשורה לכרטיס הפיקוד של המזגן.

לוח הפיקוד בעצם אחראי על כל הפעולות של המזגן. הוא זה שמעביר את הפקודות שאנחנו לוחצים בשלט לרכיבים השונים של המזגן עצמו. בלי לוח הפיקוד המזגן לא יכול לפעול ולכן אם הוא סובל מתקלה, יכול להיות שזוהיא הסיבה שהמזגן לא מוציא אויר. רכיבים נוספים שיכולים להוביל לכך שהמזגן לא מציא אויר הם הרגש של המזגן שתפקידו לים לב לטמפרטורה או הפילטר שתפקידו לסנן את האויר במזגן.

אז מה אפשר לעשות אם המזגן לא מוציא אויר?

לפני שאתם מחליטים להזמין טכנאי, אנחנו ממליצים לכם קודם כל לנסות להבין האם קיים רעש בחלק החיצוני של המזגן. יחידה זו נמצאת מחוץ לבית והיא כוללת את המדחס ואת המנוע. אם היחידה הזו בכלל לא פועלת, יכול להיות שזהו הבעיה. בשלב הבא מומלץ להוציא את המזגן מהחשמל ולהמתין משהו כמו דקה. אחרי דקה החזירו את התקע לשקע. יש לא מעט פעמים שהפעולה הפשוטה הזו פותרת את הבעיה. דבר נוסף ששווה לנסות לעשות הוא לנקות את הפילטרים. כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לפתוח את הפלסטיק של המזגן שנמצא בתוך היחידה הפנימית, לשלוף את הפילטר, לשטוף אותו במים ולייבש כמו שצריך. כעת החזירו את הפילטר למקום.

מה לא כדאי לעשות?

מומלץ שלא להכניס כל מיני חפצים זרים ולנסות לבדוק מה הבעיה בלי לדעת מה אתם עושים. בנוסף, הימנעו מלדפוק בחוזקה על המזגן. דבר נוסף שלא כדאי לעשות הוא לאסוף המלצות מכל מיני אתרים שאין לכם מושג האם הם אמינים או לא או לשאול אנשים שלא מבינים בתיקון מזגנים איך לפעול. אם הבעיה לא נפתרה, כנראה שאתם צריכים לפנות לטכנאי מקצועי שיבדוק האם היחידה החיצונית תקינה והאם המדחס אכן עובד. במידה והכל בסדר, הטכנאי יבדוק את כרטיס הפיקוד של המזגן ויראה מאיפה מגיעה הבעיה. רק במידה ולא מדובר בתקלת מנוע, כנראה שיהיה שווה להשקיע בתיקון התקלה.

המזגן לא מוציא אויר? זקוקים לשירות תיקון מקצועי על ידי טכנאי הפועל באזור המגורים שלכם? אנחנו במרכז המזגנים נשמח לסייע לכם ולאתר עבורכם בעל מקצוע זמין, אמין ומקצועי במחיר הגון. דרכנו תוכלו לחסוך זמן יקר, אנרגיה ולהוזיל בצורה ניכרת את עלות התיקון.

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו פוסט זה