ריתוך אלומיניום – מאפיינים ושיטות

למידע נוסף, השאירו פרטים!

אחד מחומרי הגלם השימושיים ביותר ברחבי העולם הוא האלומיניום בשל תכונותיו החיוביות הרבות, בהן עמידותו הגבוהה בפני פגעי מזג האוויר והצורך לתחזק אותו בעצימות נמוכה במיוחד. אנחנו נמצא את האלומיניום כמעט בכל מקום – בחלונות ובדלתות, במשרדים ובעסקים וכמובן בבית וגם בחצר, במגוון רחב של שימושים שאנחנו לעיתים אפילו לא מודעים אליהם. אז מה מאפיין את האלומיניום ובאילו שיטות ניתן לחתוך אותו? הכנו עבורך מאמר מקיף עם כל המידע שצריך לדעת, כדאי להמשיך לקרוא. 

מה מאפיין ריתוך אלומיניום ומה מבדיל ומבחין אותו מריתוך כל מתכת אחרת?

האלומיניום הוא חומר שימושי במיוחד והוא נחשב למתכת השימושית ביותר ברחבי העולם בשל היתרונות הרבים שלו. אלומיניום אינו מתמגנט, הוא מוליך מצוין של חשמל וחום, והעמידות שלו בפני מזג האוויר ומפני רטיבות מצוינת משום שהוא אינו מתחמצן כמעט. אלומיניום הינו חומר מאוד גמיש, הוא נחשב לקל במיוחד ולכן יתרון נוסף שלו הוא האפשרות לעצב באמצעותו כמעט כל דבר. 

ריתוך אלומיניום נחשב לקל יחסית לעומת מתכות אחרות שכן מדובר על חומר בעל צפיפות נמוכה מאוד, מסיבה זו הוא גם גמיש מאוד וקל לעבודה. אם תסתכלו סביב הבית תגלו אלומיניום כמעט בכל מקום – בפרזול, באופניים, בחלונות ובדלתות וגם בשערים ואפילו בפרגולות. 

אילו שיטות לריתוך אלומיניום קיימות ומה מאפיין כל אחת מהן?

ישנם סוגי ריתוך שונים המשמשים לריתוך אלומיניום מסוגים שונים, בין היתר פרופיל U ולוחות אלומיניום, סורגי אלומיניום ומוצרים שונים המשמשים בבית ובעסק. אחד מסוגי הריתוך המוכרים הוא מסוג TIG בה נעשה שימוש באלקטרודה מסוג טונגסטן ובעזרת יצירת קשת חשמלית. בדרך כלל יעשה שימוש בשיטה זו לתעשיות מתקדמות המחייבות דיוק רב, לדוגמה עבור צינורות לחץ, עבור תעשיות הרכיבים העדינים ולתעשיית התעופה. 

עוד שיטה נפוצה במיוחד לריתוך אלומיניום היא מסוג MIG, בה נעשה שימוש במעין אקדח ריתוך אליו מזינים חוט מתכת שיוצא לכיוון אזור הריתוך וכשהוא יוצר את הקשת החשמלית עם חוט המתכת הוא גורם לחימום גדול שבאמצעותו נוצר הריתוך. שיטה נפוצה נוספת היא של ריתוך עם אלקטרודה, וזו נחשבת לשיטה ותיקה יחסית לשתי השיטות הקודמות והיא משמשת גם לריתוך של פלדה רגילה. כאן נעשה שימוש באלקטרודה ייעודית באמצעותה רתכת יוצרת קשת שגורמת לחימום, לא צריך לעשות שימוש בגז בשיטה זו ולכן היא נחשבת גם לזולה יותר לעומת השיטות האחרות. 

האם קשה לרתך אלומיניום? 

למרות שמדובר על אחד החומרים האיכותיים והקלים לשימוש ועיצוב, לא קל לרתך אלומיניום כמו מתכות אחרות ויש להכיר את טכניקות הריתוך היטב כדי ליישמן. כל אותן תכונות שהופכות את האלומיניום לחומר כל כך פופולארי – עמידות לפגעי מזג האוויר, עמידות לקורוזיה, גמישות וחוזק, הם אלה שהופכים את המתכת הייחודית הזו לקשה לריתוך. יש צורך ביישום מדויק ואיכותי של הריתוך כדי לקבל תוצאה מדויקת וטובה, שכן האלומיניום נוטה להיות פחות סלחני לטעויות בריתוך לעומת מתכות אחרות. הבחירה בשיטת הריתוך תהיה על פי שיקול הדעת של איש המקצוע שיבצע את העבודה, בהתייחס לפרמטרים שונים של האלומיניום עצמו והצורך בעבודת הריתוך, לכן גם חשוב מאוד לעבוד עם אנשי מקצוע מיומנים שמכירים את המתכת ואת השיטות השונות לריתוך. 

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו פוסט זה