העברת מזגן עילי, איך עושים זאת נכון?

למידע נוסף, השאירו פרטים!

העברת מזגן עילי ממקום אחד לאחר היא פעולה מורכבת ולא פשוטה, ששוכרים רבים ניצבים בפני האתגר שלה כשעוברים לדירה שבה המזגן לא נמצא במקום מתאים. העברת מזגן לא תקינה עשויה לעלות לכם ביוקר, שכן חלקי המזגן עדינים ושלמות מרכיביו חיונית לתפקודו התקין, ועל כן יש להיעזר בטכנאי מזגנים לביצוע המשימה. אז באילו מצבים כדאי לבצע את הפעולה? מה חשוב לבדוק לפני? מה כלול בתהליך? מה העלות של העברת המזגן? על שאלות חשובות אלו אנו מספקים לכם תשובה כאן.

 

מתי כדאי להעביר מזגן?

הסיבות הנפוצות לשינוי מיקום של מזגן עילי בתוך הבית הן סיבות כמו שיפוץ כללי בדירה, שינוי בייעודו או שינוי בדיירים בחדר כלשהו, וכן גם תכנון לקוי מראש של דירה אליה עוברים כשוכרים.

ישנם מצבים שבהם כדאי להעביר מזגן עילי, למשל במידה והוא חוסם נוף מסוים הרצוי בחדר או נמצא במיקום לא אסטרטגי מבחינת פיזור החום והקור, ובמצבים כאלו העברה יכולה להיות מאוד משתלמת, כשנעשית נכון ובעזרת טכנאי. לפני ההעברה חשוב לוודא כי המקום אליו עובר מזגן עילי הוא מקום שיש בו שקעים ומקום להתקין בו את התשתית הנדרשת, כך שלא תצטרכו להיעזר באנשי מקצוע נוספים מלבד הטכנאי שמעביר את המזגן.

 

מתי לא כדאי להעביר מזגן?

העברת מזגן היא בעצם ניסוח עדין להתקנת מזגן. כשמפרקים מזגן ומתקינים אותו שוב באזור אחר, הפעולה שוות ערך להתקנת מזגן חדש, ולכן העלות בהתאם. בהנחה ומדובר במזגן ישן מאוד, מזגן חלון, מזגן רצפתי ובהחלט גם מזגן עילי קטן, כדאי לוותר על הטרחה ולרכוש מזגן חדש, ולהיעזר בטכנאי מזגנים מקצועי על מנת לבצע את ההתקנה הנדרשת.

 

מה כולל תהליך העברת המזגן?

כאשר מעבירים מזגן עילי, קודם כל יש להעביר את הגז כולו אל המדחס בעזרת הפעלת המזגן על מצב קירור במעלות הנמוכות ביותר שאפשר, לסגור את ברזי הצינורות ביחידה החיצונית של המזגן ולחכות עד שיש רטט מהמעבה. כשהרטט מופיע, יש לסגור את ברז המעבה. פעולות אלו נועדו לשם שמירה על הגז לפני ניתוק המזגן, ובלעדיהן הגז עלול לדלוף החוצה ויהיה צורך למלא אותו מחדש.

מהי עלות העברת מזגן?

כאמור, מומלץ מאוד להיעזר בטכנאי לשם העברת המזגן, והעלות הממוצעת לפעולת ההעברה היא 705 שקלים. בכ-30% מהמקרים, הטווח ינוע בין 400 ל-500 שקלים, והשאר מתפלגים לכל מני מחירים נוספים. המחיר הגבוה ביותר שתשלמו לפי אתר מדרג הוא 1000 שקלים, והנמוך ביותר הוא 400. מומלץ לעשות סקר שוק מקיף ולבחון פרמטרים נוספים מלבד המחיר, כמו עמידה בזמנים, מקצועיות ושירות אדיב ונעים של הטכנאי.

לסיכום, העברת מזגן היא אינה עניין של מה בכך. יש חשיבות לטכנאי שיבצע את העברה. בידקו האם לטכנאי יש ניסיון בפירוק מזגנים ישנים והעברה, אומנם הפעולה מאד דומה להתקנת מזגן חדש, כך יש היביטים נוספים שדורשים התייחסות ספציפית בעת העברה. בהצלחה!

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו פוסט זה